Włodarczyk, Kszczot, Ersetic to wygrani Mistrzostw Europy w Lekkoatletyce 2018 w social mediach
Mistrzostwa Europy w Lekkoatletyce 2018 w Berlinie to wielki sukces Polaków. Biało-Czerwoni zdobyli aż 12 medali: 7 złotych, 4 srebrne, 1 brązowy. Ten wynik dał im drugie miejsce w generalnej klasyfikacji medalowej. Pokonała nas tylko Wielka Brytania, a na podium wyprzedziliśmy gospodarzy – Niemców.
2018-08-14, 13:34

Triumf ten sprawił, że podniosło się wiele głosów o niesprawiedliwości, jaka – w ocenie niektórych – spotyka lekkoatletów, którzy nie mogą liczyć, mimo osiągania ogromnych sukcesów, na tak duże zaplecze finansowe jak Reprezentacja Polski w piłce nożnej.

W związku z tym krakowska agencja Abanana postanowiła sprawdzić, korzystając z narzędzia Unamo, jaką popularnością cieszą się nasi lekkoatleci na tle innych sportowców. Analizie poddano złotych medalistów, którzy startowali w indywidualnych konkurencjach.

Co wykazał ów przegląd? Niekwestionowanymi wygranymi mistrzostw w social mediach od 1 sierpnia do dziś, tj. do 14 sierpnia są zdecydowanie Anita Włodarczyk i Adam Kszczot. W najlepszej trójce znalazła się także Justyna Święty-Ersetic.

Na temat Anity Włodarczyk w tym czasie pojawiło się 62 752 wzmianki, które wygenerowały ekwiwalent reklamowy (AVE*) na poziomie prawie 2,3 mln złotych. Ze wzmiankami o Anicie użytkownicy Internetu mieli styczność 9 544 394 razy.

Adam Kszczot zajął drugie miejsce: 17 868 wzmianek, ekwiwalent reklamowy ponad 2,1 mln zł oraz wpływ użytkowników Internetu na poziomie 7 921 140 razy.

Na ostatnim stopniu podium stanęła Justyna Święty-Ersetic. Na jej temat pojawiło się 10 664 wzmianki, które wygenerowały ekwiwalent reklamowy w wysokości prawie 1,5 mln zł. Potencjał wpływu – 5 827 374.

Jak wygląda sytuacja z pozostałymi naszymi złotymi medalistami?
Paulina Guba: 8 887 wzmianek, AVE: około 1,1 mln zł, wpływ: 5 412 319
Wojciech Nowicki: 7 602 wzmianki, AVE: ponad 860 tys. zł, wpływ: 4 667 662
Michał Haratyk: 7 878 wzmianek, AVE: 800 tys. zł, wpływ: 4 452 196

Jak zatem Ci zawodnicy, mistrzowie Europy, sytuują się na tle innych polskich sportowców? “Podczas testów w Formule 1 w okresie 24 lipca do 7 sierpnia Robert Kubica wygenerował prawie 30 tys. wzmianek, które dały mu potencjał wpływu ponad 13 mln. To przełożyło się na ekwiwalent reklamowy wart prawie milion dolarów. Kamil Stoch w ciągu jednego tygodnia 66. Turnieju Czterech Skoczni wygenerował AVE na poziomie 2 mln zł, ponad 36 tys. wzmianek, a styczność z tymi informacjami w social mediach mieliśmy prawie 15 mln razy. Gdy jednak spojrzymy na Roberta Lewandowskiego, poprzednie wartości nie robią już takiego wrażenia. Lewandowski podczas meczów reprezentacji Polski w zeszłym roku z Kazachstanem i Danią wygenerował w ciągu siedmiu dni AVE na poziomie ponad 5,5 mln zł. Wzmianek? Ponad 150 tys. Potencjał wpływu prawie 45 mln” – tłumaczy PR manager agencji Abanana, Maks Michalczak.

“Dziś zainteresowanie polskimi lekkoatletami w social mediach jest bliższe temu, które generuje starający się wrócić do F1 Kubica czy też wygrywający Kamil Stoch. Oczywiście wielu powie, że Lewandowski to światowa marka. W mojej ocenie nasi lekkoatleci to ten sam poziom, niestety, popularność piłki nożnej jest nieporównywalna w stosunku do pozostałych dyscyplin sportowych, co determinuje postrzeganie zawodników i wartość marketingową” – kończy Michalczak.

* AVE – wskaźnik wyrażający ilość pieniędzy, jakie należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą.

KONTAKT / AUTOR
Maks Michalczak
Head of PR and Content Marketing
Grupa Eura7
728834283
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.