Koronawirus - temat, którym żyjemy non stop?
Od kilkudziesięciu dni cały świat walczy z koronawirusem SARS-CoV-2. W Polsce pierwszy przypadek został potwierdzony 4 marca 2020 roku. Tym samym wirus stał się jednym z głównych tematów do rozmów, także w sieci.
2020-03-12, 10:26

Agencja Abanana, korzystając z narzędzia Unamo, postanowiła sprawdzić, jak kształtuje się zainteresowanie tym wirusem w polskich social mediach. Pierwsze zwiększone zaabsorbowanie tematem można dostrzec od 25 stycznia do 2 lutego, natomiast dopiero dwadzieścia dni później mamy do czynienia z falą wznoszącą.

Miejscem, gdzie najchętniej porusza się ten problem, jest Facebook oraz Twitter, choć temat nie omija również w ostatnich dniach Instagrama. Wystarczy spojrzeć na poniższe liczby:

  • Facebook: 1 399 803 wzmianek
  • Twitter: 427 066 wzmianek
  • Instagram: 86 283 wzmianek
  • Blogi: 49 wzmianek
  • Portale: 12 668

Od 1 stycznia tego roku w social mediach pojawiło się ponad 2,1 mln wzmianek, które zostały wyświetlone ponad 1,1 miliarda razy! Informacje na temat SARS-CoV-2 osiągnęły ponad 1,3 mln komentarzy oraz 1,9 mln udostępnień.

Poniższy wykres pokazuje, że Polacy o obecnej sytuacji rozmawiają właściwie non stop. Jedyny widoczny spadek aktywności związanej z pandemią, która ogarnia świat, następuje w godz. 23.30 - 6.00, kiedy nasi rodacy śpią.

KONTAKT / AUTOR
Maks Michalczak
Head of PR and Content Marketing
Grupa Eura7
728834283
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.