Jak wygląda polski rynek influencerów? Premiera raportu Influencer Marketing 2019
Jak wygląda polski rynek influencerów? Kogo marketerzy poszukują do współpracy? Czy influencer marketing jest dla każdego? Gdzie szukamy influencerów i jak znaleźć tego wymarzonego? O tym m.in. mogli przekonać się uczestnicy piątej edycji Internet ASAP open, która miała miejsce 29 października w klubie The Stage w Krakowie, odbyła się premiera ważnego raportu: Influencer Marketing 2019.
2019-10-30, 09:53


Autorzy badania, opisując obecną sytuację na rynku, stwierdzają: “Wśród przedstawicieli pokolenia Y (osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem) aż 7 na 10 osób szuka opinii o produkcie/usłudze w internecie. Kolejne pokolenie – Z – jest jeszcze bardziej zaabsorbowane wirtualnymi treściami. Ponad 90% młodych ludzi szuka odpowiedzi nie tyle w sieci, co na YouTubie! Nie dziwi zatem fakt, że marki zaczęły kierować swoje budżety w kierunku internetowych twórców. Wykorzystując model społecznego dowodu słuszności, tylko w 2018 roku marketerzy na całym świecie przeznaczyli na współpracę z influencerami 8 mld $. A to jeszcze nie koniec! Szacuje się, że w 2022 roku na influencer marketing wydamy ponad 15 miliardów $. Wzrost popularności i wpływu tych twórców spowodował, że postanowiliśmy zbadać stan naszego rodzimego influencer marketingu”.

– Przeprowadziliśmy badanie wśród osób, które na co dzień zajmują się tą marketingową niszą. Dane, które zobaczycie w raporcie, pochodzą od ekspertów. Dokonaliśmy dla Was ich analizy, abyście mogli uniknąć błędów wcześniej popełnionych przez innych – twierdzi Szymon Jan Odolanowski, Influencer Marketing Manager w agencji Abanana.


– Aby wzbogacić treść naszego opracowania, uzyskaliśmy komentarze oraz przykłady wdrożeń polskich marek, które bardzo dobrze pokazują jakość i sposób współpracy z rodzimymi influencerami – dodaje.

W raporcie omówione zostały poniższe zagadnienia:

  • Jak wygląda polski rynek influencerów?
  • Kogo marketerzy poszukują do współpracy?
  • Czy influencer marketing jest dla każdego?
  • Gdzie szukamy influencerów i jak znaleźć tego wymarzonego?
  • Jak rozliczamy się z influencerami?
  • Czy i jak wspieramy działania influencerów?
  • W jaki sposób sprawdzamy, czy kampania jest udana?


W roli ekspertów w badaniu wystąpili doświadczeni pracownicy działów marketingu, PR i e-commerce, m.in.:

  • Piotr Golczyk, Founder / Marketing Operations Expert MKT OUT,
  • Szymon Odolanowski, Influencer Marketing Manager Abanana Advertising,
  • Aleksander Woś, Kierownik Działu Digital i E-commerce Wawel S.A.,
  • Maks Michalczak, PR Manager Eura7,
  • Mariusz Serafin, Director of Marketing & E-Commerce Lancerto S.A.,
  • Łukasz Wołek, Podcast – Marketing Ludzkim Głosem,
  • Tomek Tomczyk, JasonHunt Blog.

Raport można pobrać tutaj: www.labber.pl/raport-influencer-marketing-2019/

Organizatorem eventu i inicjatorem badania jest agencja komunikacji marketingowej Abanana oraz spółka technologii webowych Eura7. 

KONTAKT / AUTOR
Maks Michalczak
Head of PR and Content Marketing
Grupa Eura7
728834283
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.